کبد چرب یکی از بیماری های بی سروصدا و موذی در کودکان و بزرگسالان است که تعداد مبتلايان هر دو گروه سنی به آن رو به افزایش است. دانشمندان علت بروز کبد چرب را در افراد شیوه زندگی مدرن و ارتباط نزدیک آن با وزن افراد می دانند. اگر به طور اتفاقی وارد مدرسه ای شوید حتما با دانش آموزان زیادی مواجه خواهید شد که اضافه وزن دارند و اگر از آنها آزمایش هایی گرفته شود و بیشتر مورد بررسی دقیق قرار گیرند، احتمال اینکه بیماری کبد چرب در آنها تایید شود، وجود دارد. میزان بروز کبد چرب در کودکان بین ۲تا ۱۰سال ،حدود ۱۰درصد است. با ما همراه باشید .

علت نامگذاری کبد چرب چیست؟

نام بیماری به این دلیل است که چربی اضافی بدن در کبد انباشته می شود و فضاهای بین بافتی را پر می کند و منجر به بزرگ شدن کبد می شود. این وضعیت ممکن است باعث فیبروز و در نهایت سیروز کبدی شود که بیماری بسیار خطرناکی است و عملکرد کبد را به هم می زند. فیبروز و سیروز کبدی بیماری غیرقابل برگشتی است و باید از وقوع آن جلوگیری شود. البته عللی که باعث بروز کبد چرب در کودکان می شود فقط چاقی نیست . عواملی مانند ابتلای کودک به دیابت و بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا نیز میتوانند خطر ابتلا به این بیماری را بالا ببرند .


مرجع به روز و تخصصی پزشکی ایران و جهان بیماری ,کودکان ,بروز ,سیروز کبدی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اشپزی plp shop سایت مهندس زمانی " Harry Potter " *~*~*دل نوشته های من *~*~* گفتگوهای درونی.. اجناس فوق العاده ایکس موویز متروتیک مشاور همراه