دستگاه تصفيه آب چيست

اولين هدف در دستگاه تصفيه آب توليد و عرضه آب آشاميدني به انسانها و موجوداتي است كه به آب سالم و خاص مي باشند است از آنجايي كه  اصولا” هيچ فرآيندي به طور ۱۰۰درصد موثر نمي باشد. و ممكن است دچار مشكل و شكست شود با اين حال فرآيند تصفيه آب به وسيله دستگاه تصفيه آب به صورت صنعتي و نيميه صنعتي يا خانگي بهترين تعريف و مفهوم از روش هاي متعدد تصفيه آب مي باشد.

احكام اساسي در تصفيه آب

  • كيفيت آب خام ورودي به دستگاه تصفيه آب درمنابع ورودي متفاوت است
  • كيفت آب خام ورودي ثابت نيست
  • هيچ گونه طرح مشخصي وجود ندارد كه براي تصفيه تمامي آبها يكسان باشد
  • براي هر كدام از منابع ورودي چندين روش متفاوت تصفيه وجود دارد

دستگاه تصفيه آب با استفاده از غشا

 

تصفيه آب به روش غشايي امروزه يكي از اصولي ترين و كارامد ترين روش ها در تصفيه آب مي باشد كه براي اكثر آبهاي موجود كاربرد دارد كه آب به وسيله فشار اسمزمي از يك غشا نيمه تراوا گذر عبور ميكند كه در اين غشا باعث جدا سازي اب خام از ناخالصي هاي ديگر ميگردد. استفاده از اين نوع غشا ها در آبهاي گوناگن متفاوت است به گونه اي كه در آبهاي با خلوص بهترنوع ممبران با آبهاي شور متفاوت است. اينگونه ممبران ها در دستگاه هاي تصفيه آب خانگي فقط به صورتBW  مي باشد و راي ممبرانهاي آب شور و آبهاي با ميزان ناخالصي بالا SW مي باشد اصولا” دستگاه تصفيه آب خانگي براي آبهاي تا TDS 2000 مورد استفاده قرار ميگيرد. و براي TDS هاي بالاتر اصولا” از دستگاه هاي تصفيه آب صنعتي و براي مصرف متوسط از دستگاه اي تصفيه آب نيمه صنعتي استفاده ميكنند .

دبي دستگاه هاي تصفيه آب

دبي در دستگاه هاي تصفيه آب با يكديگر متفاوت است به گونه اي كه بنا به موارد ياد شده در بالا به گونه هاي متفاوت طراحي و توليد بنا به نوع كيفيت آب ورودي به دستگاه . نوع كيفيت آب خروجي به دستگاه . و موارد مصرف آب تصفيه متفاوت مي باشد و با توجه به موارد ذكر شده دستگاه تصفيه آب طراحي ميگردد.

هزينه نگهداري دردستگاه تصفيه آب

هزينه نگهداري در دستگاه تصفيه آب هميشه يكي از سوالات خريداران دستگاه تصفيه آب مي باشد. اصولا” دستگاه تصفيه آب خانگي آنقدري برا دارننگان آنها هزينه بر نمي باشد . اين درصورتي مي باشد كه خريداران به نكاتي كه سازندگان دستگاه به آنها ياد آور مي شوند را رعايت كنند. به طور عمده دستگاه تصفيه آب خانگي نياز ب يكسري سرويس هاي دوره اي دارد. كه در صورتي كه خود خريداران هنگام تهيه دستگاه آموزش هاي لازم را ببيند هم قادر به انجام اين سرويس ها مي باشند. در غير اينصورت لازم است كه توسط يك فرد آشنا به مثايل فني صورت بپذيرد.

هاي تعويضي در دستگاه تصفيه آب خانگي

مراحل ۱٫۲٫۳٫۴٫۵٫۶ از هاي تعويضي در دستگاه تصفيه آب خانگي مي باشند كه اين نوع ها در دستگاه تصفيه آب نيمه صنعتي و صنعتي متفاوت مي باشد. زمان تعويض اين ها بسته به نوع دستگاه و نوع آب وردي و كيفيت آب خروجي متفاوت مي باشد. به طور عمده از سوي سازندگان اين نوع هاي ميزران آن به حدود ۳۰ هزار ليتر مي باشد كه با توجه به مشخص نبودن ميزان گذر آب از دستگاه اين ها به خصوص مراحل ۱٫۲٫۳ به صورت دوره اي و در بازه زماني ۳الي ۶ ماه تعويض ميگردند . و مراحله ۴ تعويض آن بستگي به نوع كيفيت خروجي آب دستگاه تصفيه آب دارد. كه درصورت پايين بودن و خوب بودن TDS  اب نياز به تعويض نمي باشد. مرحله ۵٫۶ هم همزمان با مرحله ۴ تعويض ميگردد.

كيفت آب خروجي در دستگاه تصفيه آب صنعتي

كيفت آب خروجي بنا به نوع مصرف در متفاوت مي باشد به گونه اي كه در مصارف صنعتي با مصارف آشاميدني متفاوت مي باشد مصارف آشاميدني براي انسانها به گيا هان و يا حيوانات هم متفاوت از هم مي باشد.  به گونه اي كه بهترين TDS براي مصرف انسانها  از TDS 110 الي ۱۸۰ مي باشد. وبراي ديگر مصارف ۲۰۰ تا ۳۰۰ TDS  مفيد و نرمالي مي باشد. كه تنظيم آنها به وسيله يك شير بنام شير ميكس قابل تنظيم و كنترل مي باشد.


مهندسی تصفيه ,دستگاه ,متفاوت ,صنعتي ,خانگي ,گونه ,دستگاه تصفيه ,هاي تعويضي ,مصارف آشاميدني ,هزينه نگهداري ,براي مصرف ,اصولا” دستگاه تصفيه ,باشد ا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نرم افزار چاپ چک صنوبر سئو ترند اجاره فلزیاب 09192121179 فروشگاه اینترنتی پرستیژ یاس دی ال پی سی